Filozofia marki

Filozofia marki została stworzona przez Johna Mastersa. Kiedy zaczął stylizować włosy w szkole średniej w 1975 roku, informacje na temat zagrożeń związanych z wdychaniem i obchodzeniem się ze żrącymi chemikaliami w salonach fryzjerskich były znikome. John zaczął śledztwo na temat szkodliwości działania chemicznych składników takich jak amoniak lub siarczany, które są obecne w większości farb i produktów do włosów. „Wierzę, że syntetyki mają swoje miejsce na świecie, ale na pewno nie na ciele człowieka” powiedział wówczas 44-letni John zamieszkujący Niagara Falls w Nowym Yorku. Od tego momentu wziął sobie te słowa do serca, zaczął postępować zgodnie z nimi i wcielać w życie.

Używając nietoksycznych składników, Masters stworzył własną linię do pielęgnacji włosów. W swoich produktach połączył olejki eteryczne i ekstrakty roślinne, które naturalnie odżywiały włosy. Organiczny ocet z jabłek stał się podstawą jego oryginalnej płukanki do włosów.
“Aby zrealizować moje pierwsze hurtowe zamówienie jakie dostałem w Nowym Yorku, wlewałem produkty ręcznie do butelek za pomocą lejka” – wspomina John. Niemal niewiarygodne jest to, że w 1994 roku otworzył on salon w SoHo – dzielnicy nowego Yorku – a dziś w skład jego linii wchodzą produkty do pielęgnacji twarzy, włosów i skóry, które są powszechnie znane na całym świecie.

Masters spędził wiele miesięcy aby wypromować swoje produkty w aptekach i u zielarzy. Większość jego bazowych produktów nie zawierających amoniaku, a mających w sobie leczniczą glinkę John sprowadzał z Włoch, gdyż nie były one dystrybuowane w Stanach Zjednoczonych. Ostatecznie Masters dwukrotnie powiększył rozmiar swojego salonu, gdzie zaczęto kłaść ogórki na oczy i wykonywać masaż głowy shiatsu przy każdym myciu włosów.

Filozofia marki opiera się na tym iż syntetyki mają swoje miejsce na świecie, ale na pewno nie na ciele człowieka. Dlaczego używa się ostrych chemikaliów w szamponach, żelach stylizujących, kremach nawilżających do twarzy czy mydłach? Dlatego, że są one stworzone jako tańsze odpowiedniki produktów organicznych. Jednak nie da się ukryć, że lepszy dla ciała i ziemi jest powrót do naturalnych roślin i ziół, z których firma JMO produkuje swoje produkty.

John Masters Organics jest marką zainspirowaną przez salony John Masters Organics. Są one opisywane jako niebiańskie, spokojne miejsce, w którym klienci koją swoje nerwy, słuchając relaksującej muzyki oraz wdychając uspokajające olejki eteryczne podczas wykonywanych zabiegów piękności. W momencie kiedy klient przekracza drzwi salonu jego wszystkie problemy i zmartwienia pozostają na zewnątrz, a gdy wychodzi czuje się jak nowo narodzony. W salonach JMO wszystkie produkty są udoskonalane według sugestii klientów. Formuła każdego z nich musi byś zgodna co do jednego: musi składać się ze składników pochodzenia naturalnego, a rezultatem
powinno być super naturalne piękno.

Składniki produktów John Masters Organics są zbierane na całym świecie. Najlepsze dostępne rośliny i zioła, z których są produkowane kosmetyki to np. Esencjonalny olejek z bułgarskiej Róży czy Olejek z orzecha Kukui pochodzący z Hawajów.

Wszystkie składniki muszą spełniać surowe kryteria ustalone przez Johna i być zgodne z filozofią marki:

1. Muszą być w pełni ekologiczne nie mogą bazować na pochodnych ropy naftowej czy węgla.
2. Wszystkie olejki eteryczne i ekstrakty roślinne, w miarę możliwości powinny być certyfikowane.
3. Wszystkie składniki i produkty końcowe nigdy nie są testowane na zwierzętach.
4. Wszystkie składniki muszą być korzystne dla skóry i włosów.
5. Wszystkie składniki muszą być zbierane w sposób przyjazny dla środowiska.
6. Wszystkie składniki muszą być biodegradowalne.
7. Produkty nie mogą zawierać żadnych sztucznych barwników i nienaturalnych substancji zapachowych.

john

Kariera John Masters gwałtownie wzrosła w 1970 roku kiedy pracował w najlepszych salonach fryzjerskich w Miami i Nowym Jorku.

W latach 80­tych rosło uznanie dla jego talentu stylizacji włosów w kręgach mody oraz wśród gwiazd. John zafascynowany organicznym stylem życia, zaczął zdawać sobie sprawę z poważnych zagrożeń związanych z chemikaliami używanymi w codziennym życiu. Z dnia na dzień chciał stworzyć w salonie środowisko wolne od wszelkich toksyn. Ostatecznie, John zaczął przyjmować klientów w swoim mieszkaniu w Nowym Jorku, gdzie wykorzystywał produkty wolne od amoniaku, z różnych roślin i ziół oraz glinki sprowadzanej z Europy i eksperymentował z naturalną pielęgnacją włosów, pozbawioną chemikaliów.

W 1991 roku John stworzył swój pierwszy produkt organiczny, kurację odżywiającą do włosów suchych. Prowadził różne badania i testował olejki eteryczne, ekstrakty roślinne i inne produkty organiczne, które doprowadziły potem do stworzenia marki John Masters Organics, pierwszej kompleksowej, luksusowej, organicznej linii do pielęgnacji włosów. John nadal pracuje w zaciszu swojego mieszkania, a stworzone przez niego produkty przyciągnęły dużą i świadomą zdrowego trybu życia rzeszę klientów. Dzięki temu w 1994 roku otworzył swój pierwszy salon w Soho w Nowym Jorku. Salon John Masters Organics, szybko zyskał uznanie jako jedyny „salon z czystym powietrzem” na Manhattanie, który nie oferują ­ trwałej ondulacji, farbowania włosów, manicure i wiele innych usług, które wymagają użycia toksycznych substancji chemicznych.

W kolejnych latach, wizja John Masters Organics nabierała rozpędu. W 2001 roku, ze względu na zapotrzebowanie klientów, John uruchomił linię organicznych kosmetyków do pielęgnacji twarzy wolnych od parabenów. W 2004 roku marka John Masters Organics odebrała upragnioną nagrodę Soil Association Award za najlepszą Organiczną linię produktów w Europie.

Dzisiaj, John Masters Organics jest sprzedawany w 41 krajach. Dzieli swój czas pomiędzy Nowy Jork i jego domek na wsi w stanie Nowy Jork, a Maya, jego najcenniejsze psiego towarzysza, który nie opuszcza go na krok. John cały czas pracuje nad tworzeniem nowych produktów i udoskonalaniu technologii naturalnej produkcji. Jego celem jest oferowanie „najbardziej ekologiczne, najbardziej naturalne produkty dostępny na rynku.”

Śledź nas

Newsletter

Zapisz się na newsletter i otrzymaj 10% rabatu na pierwsze zakupy!

20% rabatu na szampon do włosów suchych (236 ml) oraz odżywkę z lawendą i awokado (207 ml). Prezent przy zakupie. Nie przegap! Zamknij